Kom och hjälp oss göra verksamheten ännu bättre!

Som i alla ideella föreningar krävs frivilliga krafter för att verksamheten ska snurra. Vardagen går vanligen ihop med den personal vi är så glada att vi har, men allt därutöver, som t ex våra klubbtävlingar, kan vi behöva hjälp med. Ibland krävs det viss förkunskap eller hästvana, men ofta finns det plats även för ovana hästföräldrar. På denna sidan har vi sammanställt funktionärsbehovet under innevarande termin samt förtydligat innebörden av de roller som vi ofta ser ett behov av.  


 

Funktionärsbehov hösten 2019

Schemat är som vanligt fullspäckat på MCR och vi behöver all hjälp vi kan få! Ju fler som ställer upp desto mindre arbete för var och en. Dessutom är det kul, och visst känns det bra att stötta våra barn och ungdomar!

Hittar du en dag och roll som passar nedan och gärna vill vara med att göra MCR ännu bättre, tveka inte att boka dig här:

Jag vill vara funktionär 

Har du några frågor går det alltid bra att kontakta oss på:

E-post: mcr@malmocivilaryttare.nu
Eller skriv till oss på sociala media.

Vi räknar med att denna tävlingsdag pågår mellan ca kl 14–19, men mer exakta tider meddelas närmare tävlingsdags. För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 14–15.


  • Tävlingsvärd, 2 st
  • Banpersonal, 3 st
  • Speaker
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria
  • Baka, 2 st

Vi räknar med att denna tävlingsdag pågår mellan ca kl 14–18, men mer exakta tider meddelas närmare tävlingsdags. För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 14–15.


  • Tävlingsvärd, 2 st
  • Banpersonal, 2 st
  • Ledare, 2 st
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria
  • Baka, 2 st

Vi räknar med att denna tävlingsdag pågår mellan ca kl 14–19, men mer exakta tider meddelas närmare tävlingsdags. För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 14–15.


  • Domarsekreterare
  • Tävlingsvärd, 2 st
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria
  • Baka, 2 st

Vi räknar med att denna tävlingsdag pågår mellan ca kl 14–19, men mer exakta tider meddelas närmare tävlingsdags. För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 14–15.


  • Tävlingsvärd, 2 st
  • Banpersonal, 3 st
  • Speaker
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria
  • Baka, 2 st

På julshowen behöver vi många funktionärer för att få till en riktigt rolig upplevelse för vår publik. För att hjälpa till i entrén bör man vara på plats ca kl 15. Banpersonal behövs kl 14–18 och resterande funktionärer ca kl 15–18 . För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 15–16.


  • Banpersonal, 5 st
  • Speaker
  • Entré, 2 st
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria, 2 st
  • Baka, 4 st

Vi räknar med att denna tävlingsdag pågår mellan ca kl 14–19, men mer exakta tider meddelas närmare tävlingsdags. För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 14–15.


  • Domarsekreterare
  • Tävlingsvärd, 2 st
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria
  • Baka, 2 st

Vi räknar med att denna tävlingsdag pågår mellan ca kl 14–19, men mer exakta tider meddelas närmare tävlingsdags. För den som ska baka sker leverans till cafeterian ca kl 14–15.


  • Tävlingsvärd, 2 st
  • Banpersonal, 3 st
  • Speaker
  • Ansvarig cafeteria
  • Medhjälpare cafeteria
  • Baka, 2 st

Tävlingsvärd

I denna rollen ingår att se till så att ryttare och hästar befinner sig på rätt ställe vid rätt tidpunkt; hålla koll på startlistor och stötta förberedelse i stallet, skicka ekipage till framridningen, lotsa mellan framridning och ridbana etc. Och gärna peppa nervösa ryttare…!

  • Erfarenhet: Viss hästvana, hyfsat organiserad

Cafeteria, ansvarig

Fika hör tävling till! Som ansvarig för cafeterian behöver du kommunicera med ansvarig person i styrelsen inför tävlingen angående betalningssätt, meny, tider, nycklar etc. Under tävlingen står du i cafeterian, tar betalt, kokar kaffe etc. och ansvarar för att den lämnas i gott skick.

  • Erfarenhet: Viss vana från att ha hjälpt till i cafeterian tidigare

Cafeteria, medhjälpare

Som medhjälpare i cafeterian stöttar du den person som är ansvarig och servar alla fikasugna gäster.

  • Erfarenhet: Ingen särskild

Bakning

Att sälja hembakat i cafeterian ger tävlingsdagen det där lilla extra! Nästan vad som helst i kak- eller bullväg går bra att bidra med. Viktigt är bara att vara beredd på att redovisa ingredienser (med avseende på allergier och olika matpreferenser).

  • Erfarenhet: Ingen särskild

Domarsekreterare

Domarsekreterare krävs vid alla dressyrtävlingar. Du sitter bredvid domaren vid domarbordet och anteckna domarens bedömningar och kommentarer under tiden ritten pågår. En lärorik uppgift för alla som vill förstå sig på domarens tankar lite bättre!

  • Erfarenhet: Noggrann, relativt snabb och läsbar handstil

Speaker

Vid några av våra större klubbtävlingar och på t ex julshowen brukar vi ha en speaker som annonserar ryttare och nummer. Vi har ett domartorn i stora ridhuset för ändamålet och här styrs även musikanläggningen.

  • Erfarenhet: Viss kunskap om hur en tävling går till, kunna tekniken

Banpersonal

Våra ryttare är normalt med och både bygger och river tävlingsbanorna, men under tiden hopptävlingarna pågår behövs personal på banan som justerar hinder efter klass, lägger upp efter rivning etc.

  • Erfarenhet: Ingen särskild

Ledare

På blåbärshoppningarna får alla våra nybörjare vara med och tävla. I de lägsta klasserna går det till och med bra att skritta och självklart får man ha ledare med sig. Många gånger är det en förälder som leder, men ibland finns det behov av att klubben hjälper till också.

  • Erfarenhet: Viss hästvana